logo

Sto třicet milionů návštěvníků a přes dvacet tisíc vystavovatelů na sedmdesáti akcích každý rok: čísla, která reprezentují nejmodernější výstaviště Evropy – Messe Stuttgart. Komplex budov, který se pyšní řadou ocenění za svůj architektonický koncept se nachází v bezprostřední blízkosti mezinárodního letiště, odkud lze k němu projít během několika minut podzemním koridorem a je napojen také na dálnicí a S-Bahn. Veletržní a kongresové centrum nabízí variabilní možnosti použití na celkem 105.200 m2 se sedmi standardními, jednou velkou a jednou malou halou a venkovní výstavní plochou 40 000 m2: ideální podmínky pro pořádání dvou, nebo i tří paralelních akcí. Velmi moderní International Congress Center Stuttgart – ICS disponuje více než dvěma desítky hal pro akce od 20 do 4900 osob a může přijmout celkem až 10 000 kongresových hostů. Díky těmto přednostem se ICS stalo vyhledávaným místem pro konference a různé firemní akce, včetně výročních valných hromad velkých společností. V zahraničí působí veletržní společnost Messe Stuttgart prostřednictvím svých dceřiných společností v Turecku a Číně a je nyní aktivní v 54 zemích.  Mezinárodní akce pod značkou „Made in Stuttgart“ jsou organizovány po celém světě od Latinské Ameriky až po Asii.

více informací: http://www.messe-stuttgart.de

Projekt: Neue Messe Stuttgart Architekt: Wolf und Partner Ort: Stuttgart

mapa

 

75 let veletržní společnosti Messe Stuttgart: přehlídka světových trhů

Sedm a půl desetiletí dlouhý příběh historie Messe Stuttgart plný dynamiky a inovací odráží i ekonomickou historii naší doby od svého založení v roce 1940 až po současnost.

Messe Stuttgart je dnes jedním z nejdůležitějších ekonomických faktorů města Stuttgart i spolkové země Bádensko-Württembersko a řadí celý region mezi nejvíce inovativní a ekonomicky nejsilnější v Evropě. Formální správní akt, kterým bylo výstaviště ve Stuttgartu dne 28. května 1940 založeno, však nenabízel slibné předzvěsti. Při podpisu smlouvy obchodními společníky dne 8. listopadu již zuřila druhá světová válka. Všechno přitom začalo zdánlivě slibně, když v roce 1939 zahradní architekt Prof. Hermann Mattern vytvořil z oblasti na Feuerbacher Heide jeden z nejkrásnějších parků ve Stuttgartu. Čtyři výstavní sály, které byly slavnostně otevřeny dne 22. dubna 1939 byly 1. září 1939 náhle zavírány. V letech 1941 – 1942 byly sály použity jako tranzitní tábor pro deportaci židovských občanů. 21. ledna 1949 bylo potvrzeno obnovení výstaviště, jehož jediným akcionářem bylo město Stuttgart. V roce 1950 se zde konala první velká akce a to zahradnická výstava.


Výstaviště hrálo důležitou roli v kulturním životě města již v 50. letech. Kromě atletických soutěží, boxerských zápasů a koncertů se zde začaly konat výstavy, které patří do portfolia Messe Stuttgart dodnes. Další krok směrem k přední příčce mezinárodních výstav učinil Stuttgart v roce 1965 s veletrhem rolet „R“. V současné době pod jménem „R + T“ je výstava přední světovou událostí stínící techniky, která se koná ve Stuttgartu, Číně, Turecku a Austrálii. Touha po cestování, neohrožena ropnou krizí v 70. letech, spustila sérii výstav pro cestování a volný čas. V 80. letech řešila společnost otázku nedostačujícího prostoru pro stále přibývající veletrhy. V 1981 byly otevřeny další haly výstaviště. Později také Messe Congress Centrum (1984) a následně Messe Centrum B (1986) – od 80. let se staly kongresy nezbytným doplňkem výstav. Skromnější rozšíření následovalo na konci 80. let. S rychlým růstem počtu veletrhů nebylo snadné držet krok. Messe Stuttgart se proto začala zaměřovat na „Expanzi kvality a internacionalismu, nikoli kvantitativní růst.“ Také na megatrend 80. let – Hightech – byla společnost připravena, zejména výstavou AMB pro zpracování kovů. Úspěšný příběh AMB začal v roce 1982 a pokračuje dodnes. V 90. letech začala společnost soustředit svoji pozornost na východ a v polovině 90. let měla zastoupení téměř ve všech hlavních městech a východní Evropy.

21. století: nová výstavba, udržitelnost a globalizace

V roce 2001 převzal vedení společnosti Ulrich Kromer a formuloval priority pro nadcházející roky: internacionalizaci výstav, zkvalitnění odborných výstav, růst v oblasti konferencí a servisní kampaně na internetu pro vystavovatele i návštěvníky. Messe Stuttgart dnes čítá 54 zahraničních zastoupení. V roce 2007 přibyla k sedmi standardním sálům hala 1, dnešní L-Bank Forum, a ICS International Congress Center Stuttgart. Nejmodernější výstavní a kongresové centrum v Evropě mělo přes hospodářskou krizi roku 2008 obrovský úspěch. „Se sedmnácti novými výstavními tématy v letech 2007 a 2008 byla společnost pro německý veletržní průmysl ohňostrojem inovací,“ vzpomíná generální ředitel Bleinroth. V portfoliu výstav se odráží také zesílená potřeba odolávat změnám v sociálních hodnotách, zejména pak otázka udržitelnosti. Roku 2009 vstoupila společnost Messe Stuttgart na další novou půdu a založila svou první zahraniční pobočku v Istanbulu. V současné době, turecká dceřiná společnost funguje jako Messe Stuttgart Ares Istanbul. Na čínský trh vstoupila společnost v roce 2011 spojením s provozovatelem výstaviště Nanjing. Od srpna 2013 je Messe Stuttgart aktivní i v USA s vlastní dceřinou společností.


Důležitou roli v budoucích plánech Messe Stuttgart hraje nově postavená hala 10 a její západní vchod, jehož dokončení je naplánováno v roce 2018. „S novou halou 10, navýšíme naše výstavní prostory o dalších deset procent, a tak uspokojíme potřeby trhu,“ řekl Ulrich Kromer, generální ředitel společnosti Messe Stuttgart. „Díky západnímu vchodu v horním patře vzniknou víceúčelové konferenční a seminární místnosti. Messe Stuttgart tedy nadále plní úlohu místa prezentace světových trhů.“